دانلود مقاله معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 110
نویسنده : mostafa arazi

دانلود مقاله معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند , معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند

 

 

دانلود مقاله معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند

مقاله معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند از سری مقالات نشریه هنرهای زیبا می باشد که توسط دکتر گلابچی نوشته شده است و در این مطلب از سازه برتر برای دانلود قرار داده شده است. ساختمان های بلند بیشتر به ساختمان هایی اطلاق می شود که در منطقه اطراف خود بالاتر از ساختمان های دیگر قرار گرفته و به صورت مشخصی خط آسمان شهر (Skyline) را تغییر می دهند. می توان ساختمان های بلند را بر اساس ارتفاع تعریف کرد ولی این مشخصه در همه جا یکی نیست و بسته به خط آسمان کلی شهر متغییر است. ممکن است ساختمانی با ارتفاع ۸۰ متر در شهر مشخصی جزء این گروه دسته بندی شود در حالی که به علت خط آسمان بلند شهر دیگر حداقل ارتفاع لازم برای ساختمان بلند محسوب شدن ۱۵۰ متر باشد. در سیستم ساختمان های بلند به علت تاثیر گذاری قابل توجه نیرو های افقی (بار های دینامیکی، باد و زلزله) علاوه بر نیروهای عمودی (بار مرده و زنده) ، طراحی این نوع ساختمان ها با ساختمان های با ارتفاع کمتر متفاوت می باشد. برای پایداری این نوع ساختمان ها در مقابل نیرو های جانبی مکانیزم هایی لازم است که متناسب با مصالحی است که در ساختمان از آن ساخته شده است.


چکیده:

هر چند طرح یک ساختمان بلند حاصل نهایی فرآیند پیچیده ای است که عناصر آن برهم تأثیر متقابل دارند و عوامل متعددی از جمله ویژگی های فرهنگی،‏ اجتماعی و اقتصادی در آن مؤثرند،‏ اما با رعایت اصول و معیارهای حاصل از پژوهش های بنیادی و کاربردی در زمینه طراحی معماری ،‏ سازه و شهرسازی (در صورتی که با تدوین و اجرای سیاست گذاری های لازم در سایر زمینه ها همراه گردد) می توان امکان استفاده مناسب و مطلوب از بناهای بلند را ایجاد نمود. به طور کلی با توجه به شرایط خاص قرن حاضر استفاده مناسب و البته مشروط از ساختمان های بلند را می توان راه حلی واقع گرایانه و مطلوب جهت اسکان مردم و تأمین سایر نیازهای مرتبط با فعالیت های اجتماعی و اقتصادی در شهرهای بزرگ دانست.
این تحقیق نشان می دهد ساختمان های بلند می توانند در شرایط مناسب به صورت مطلوبی جوابگوی نیازها و ضرورت های محیط باشند. ساختمان های بلند مرتبه علاوه بر استفاده برای هریک از کاربری های مسکونی ،‏ تجاری و اداری می توانند به صورت مناسبی برای عملکردهای تلفیقی نیز مورد استفاده قرار گیرند و از آنها برای مرکزیت بخشیدن به ذفعالیت های مرتبط با یکدیگر استفاده نمود.
بر اساس این تحقیق بکارگیری فرم های ساده و منظم علاوه بر کمک به پایداری و ایستایی ساختمان،‏ سبس افزایش ایمنی در بناهای بلند می گردد. وجود نظم و ترکیب مناسب با ساختمان های اطراف،‏ تقارن ،‏ تعادل و وحدت از عوامل مؤثر در ایجاد فرم و نمای بصری مطلوب بناهای بلند می باشند. برای ایجاد مقیاس انسانی و مطلوب نمودن فرم بنا می توان در فضای اطراف ساختمان با ایجاد عمق دید نسبت به ساختمان ارتباط مطلوبی بین فرم و بیننده بوجود آورد.
این تحقیق با استفاده از مطالعات نظری،‏ بررسی و تحلیل تحقیقات انجام شده قبلی در این زمینه ،‏ بررسی و نقد دیدگاه های مختلف ارائه شده در ارتباط با ساختمان های بلند ،‏ مطالعات میدانی و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از آن بر اساس شاخص های مورد مطالعه اعم از معماری ،‏ سازه،‏ شهرسازی،‏ اقتصاد،‏ ایمنی و میط زیست صورت گرفته است.

.

فهرست:
چکیده
مقدمه
سیر تاریخی
ساختمان های بلند در ایران
مطالعات نظری و آخرین تحقیقات انجام شده
نظریه موافقان ساخت بناهای بلند
نظریه های میانی در رابطه با احداث بناهای بلند
نظریه مخالفان ساخت بناهای بلند
مشکلات ساختمان های بلند
عوامل موثر بر طرح ساختمان های بلند
شرایط زمانی و مکانی
تعریف و بیان نقش فرم
تناسبات و فرم
عوامل موثر در تعیین فرم
فرم های متداول
هندسه زبان فرم
کاربری و عملکرد
نتیجه گیری
ارتفاع و مقیاس انسانی
ضرورت ها و شرایط ساخت
اهداف و ضوابط طراحی
فرم بناهای بلند
منابع و ماخذ

.

عنوان: معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند
فرمت: pdf
حجم فایل فشرده: ۱٫۶۱ MB

رمز فایل فشرده: www.saze20.ir

دانلود مقاله معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند , معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند



:: موضوعات مرتبط: مقاله ها , ,
:: برچسب‌ها: اصول طراحی ساختمان های بلند, دانلود مقاله عمرانی, دانلود مقاله معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند, دانلود مقاله مهندسی ساختمان, دانلود مقاله مهندسی عمران, طراحی ساختمان های بلند, قواعد طراحی ساختمان های بلند, معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند, معیارهای طراحی ساختمان های بلند, مقاله معیارهای طراحی برای ساختمان های بلند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: